jueves, 8 de agosto de 2013

Avui, hemeroteca!, una reflelxió


Avui toca hemeroteca, segueixo sorprès com alguns es treuen la responsabilitat de sobre. Els majors experts, els biògrafs, els àgrafs? Ara intenten passar la responsabilitat d'uns textos editorials, amb dignes autors i altra fauna als llavors propietaris de l'arxiu. Algú va buscar una fórmula jurídica perquè la repartidora fora per dissenyadors, muntadors, experts novells, becàries ... i als propietaris: quatre  engrunes i moltes mentides.

¿Nous detectius...? 

Avui toca hemeroteca, cada dia gaudeixo més investigant. Tinc vergonya aliena per molt textos (mai investigacions) publicats sobre Centelles.

El meu projecte Centelles continuará. 


Considero indispensable comprovar tota la informació que rebo sobre Centelles, anar a les fonts, veure, tocar els documents, lamentablement durant molts anys alguns experts van tocar d'oïda, es retroalimentaven, inventant petites llegendes que han representat un atemptat a l'obra del meu pare.

Avui em pregunto: però les fotos no eren de Puig Farran?


Tinc projectes de difusió per al proper trimestre, a tots els nivells. Lamento la manca de compromís del nostre assessor, que segueix mantenint una actitud equidistant. Durant els primers dies de setembre els faré públics, espero col · laborar en la màxima difusió del projecte «Universo Centelles» *

Aviat podré, juntament amb el meu estimat germà, avançar i fer públic importants esdeveniments relacionats amb la memòria i difusió de l'obra de Centelles, ell si que va estar fotografiant com intern un camp de concentració, les fotos que ell va prendre dels seus companys al camp de Bram són testimoni directe.

@OctaviCentelles, primer café i cap a ciutat.



* títol provisional, projecte expositiu i documental de difusió en l'àmbit universitari,


No hay comentarios:

Publicar un comentario